RAMOWY ROZKŁAD DNIA
- 6.00 - schodzenie się dzieci: zabawy tematyczne, konstrukcyjne, dydaktyczne. gry stolikowe, praca indywidualna i wyrównawcza, utrwalanie wiadomości i umiejętności;
- 8.00 - zabawa ruchowa (3,4-latki); ćwiczenia poranne (5, 6-latki);
- 8.15 - przygotowanie do śniadania: porządkowanie sali zajęć, zabiegi higieniczno-zdrowotne;
- 8.30 - śniadanie z uwzględnieniem diet;
- 8.45 - czynności organizacyjno-porządkowe; sprawdzenie obecności w poszczególnych oddziałach, pomiar cukru przez pielęgniarkę dzieciom chorym na cukrzycę,
ustalenie kolejności zajęć indywidualnych z dziećmi prowadzonych przez nauczycieli specjalistów, przygotowanie do zajęć wychowawczo-dydaktycznych;
- 9.00 - zajęcia dydaktyczno-wychowawcze organizowane przez nauczycieli dla całej grupy (2 zajęcia w 5-, 6-latkach; 1 zajęcie w 3-, 4-latkach);
- 10.00 - pobyt dzieci na powietrzu: spacery i wycieczki, zabawy i gry ruchowe na placu przedszkolnym, zabawy samorzutne;
- 11.15 - przygotowanie do obiadu: czynności higieniczno-porządkowe w szatni i w łazience, zabawa ruchowa organizowana dla całej grupy, pomiary cukru przez pielęgniarkę dzieciom chorym na cukrzycę;
- 11.30 - obiad z uwzględnieniem diet;
- 12.00 - zajęcia popołudniowe: leżakowanie (dzieci młodsze do godz. 14.00); zajęcia wychowawczo-dydaktyczne popołudniowe; praca z książką, ćwiczenia graficzne, zajęcia zespołowe, zajęcia nadobowiązkowe (zajęcia terapeutyczne lub pobyt dzieci na powietrzu;
- 13.40 - przygotowanie do podwieczorku: zabiegi higieniczno-porządkowe, zabawa ruchowa;
- 14.00 - podwieczorek z uwzględnieniem diet;
- 14.30 - rozchodzenie się dzieci: zabawy wg zainteresowań dzieci, zabawy i ćwiczenia doskonalące różne procesy poznawcze, zajęcia indywidualne dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych prowadzone przez nauczycieli specjalistów, porządkowanie sali, placu zabaw;
- 18.00 - zamknięcie przedszkola;